بلاگ

کوله سفرتان را کامل کنید

سفر از هر نوع و هر چند روزه که باشد تاثیر مستقیمی بر خورد و خوراکمان می‌گذارد. اغلب آدم‌ها می‌گویند؛ در سفر اشتهایشان بیشتر می‌شود. بعضی‌ها دچار اختلالات گوارشی می‌شوند اینها بنا به آب و هوا، استرس و وضعیت بهداشتی متفاوت است.

حفظ رژیم غذایی روزانه‌ی مناسب در سفر، کمک شایانی به حل این مشکل می‌کند. مصرف منظم سبزی و میوه نقش موثری در پاکسازی  سیستم گوارشی دارد. اما فراهم آوردن سبزیجات در سفر خصوصا اگر از جنس طبیعت‌گردی باشد زمان‌بر و مشکل است.

بهترین گزینه برای بهرمندی از فواید سبزی و میوه همراه داشتن سبزی و و میوه خشک است.

 

یکی از مزیت‌های همراه داشتن سبزی‌جات خشک در سفر وزن و حجم کم آنهاست. نعناع یا پیازخشک وزن کمی دارند و جای زیادی در کوله و چمدان شما نمی‌گیرند. در عین حال مصرف آن بسیار ساده و نافع است. یک قاشق نعناع خشک در یک لیوان آب جوش یا چای بسیاری از مشکلات گوارشی شما را برطرف می‌کند یا چند ورق چیپس پیاز در نیمروی صبحانه باعث افزایش مقاومت بدن شما در برابر میکروب‌ها و ویروس‌ها می‌شود. ضمن اینکه چیپس پیاز ترد و شیرین است و قابلیت مصرف به عنوان تنقلات را هم دارد و اگر امتحان کنید ممکن است این محصول طبیعی را جایگزین چیپس سیب زمینی کنید.

سبزیجات و میوه‌های خشک می‌تواند چاشنی یا مکمل بسیاری از غذاهایی که مصرف می‌کنید باشند و علاوه‌بر تقویت طعم غذا اثرات مثبت قابل توجهی بر سلامت شما بگذارند. میوه و سبزیجات خشک با ارزش غذایی تقریباً مشابه غذای تازه، ماندگاری طولانی‌تر و برچسب قیمت پایین‌تر، کمک زیادی  به افزایش محتوای غذایی بسیاری از غذاها می‌کنند.

آیا سبزیجات کم آب هنوز سالم هستند؟

شاید تعجب برخی از افراد باشد که بدانند سبزیجات خشک تقریباً به اندازه سبزیجات تازه سالم هستند. اگرچه محتوای آب میوه یا سبزیجات در فرآیند خشک کردن حذف می‌شود، غذای خشک شده به‌درستی تقریباً تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی خود را حفظ می‌کند. جدای از برخی مواد مغذی فرار، سبزیجات و میوه‌هایی که به درستی کم آب شده اند می‌توانند محتوای مغذی خود را حفظ کنند، هزینه حمل و نقل کمتری دارند و تقریباً به طور نامحدود در قفسه ماندگاری هستند.

درجه حرارت در فرآیند کم‌آبی نقش دارد و غذاهای خشک شده در دماهای پایین‌تر تمایل بیشتری به حفظ محتوای مغذی خود دارند. برخی از فواید بدون توجه به دما باقی می مانند، مانند محتوای فیبر غذایی در غذای خشک. چند ورق برگه‌ی زرد آلو در هر فصل سال که باشید هم می‌تواند به عنوان تنقلات استفاده شود و هم در غذاهای مختلف نقش طعم دهندگی ایفا کند. از همه مهمتر اینکه میوه خشک هنوز هم حاوی فیبر رژیمی کامل میوه تازه است.

تقریباً هر غذایی را می‌توان کم ‌آب کرد، اما اکثر مصرف‌کنندگانی که از آنها خواسته می‌شود یک غذای کم آب را نام ببرند، احتمالاً اول از همه به میوه‌های خشک مانند؛ زردآلو یا موز یا سیب ورقه شده فکر می‌کنند. سبزیجات همچنین به راحتی خشک می‌شوند و برخی از محبوب‌ترین آنها شامل گزینه‌های بسیار سالمی مانند:

پیاز، چغندر، لوبیا سبز، سیب زمینی‌های شیرین، فلفل، هویج، قارچ

سبزیجات خشک را می‌توان در مکانی خنک و تاریک برای مدت طولانی نگهداری کرد. استفاده از میوه‌ها یا سبزیجات خشک در طیف وسیعی از غذاها فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا به درستی آن‌ها را در آب جوش آب کنید. افزودن سبزیجات خشک یا پودر شده به سوپ یا خورش‌ها آسان‌تر است، زیرا فرآیند پخت و پز باعث آبرسانی مجدد به شما می‌شود.

برخی از غذاهای کم آب با کاهش احتمال ابتلا به انواع خاصی از سرطان مرتبط هستند. تحقیقات در این زمینه هنوز بسیار ادامه دارد، اما گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که ترکیبات خاصی که در طی فرآیند خشک شدن در برخی غذاها فعال می‌شوند، می‌توانند محافظت بیشتری در برابر معده، پروستات، مثانه و برخی دیگر از انواع سرطان ایجاد کنند.

 

 

سبزی خشک را می توانید تبدیل به پودر کنید

هنگامی که سبزی را خشک کردید، شکل آن فرقی نمی‌کند. اینجاست که سبزیجات پودر شده به تصویر کشیده می‌شوند. محتوای غذایی سبزیجات کم آب بدون توجه به شکل آنها ثابت می‌ماند و سبزیجات پودر شده مزایای زیادی دارند. افزودن پودر سبزیجات به سس ماکارونی طعم یا قوام آن را تغییر زیادی نمی‌دهد، اما می‌تواند ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار مورد نیاز را اضافه کند. به طور مشابه، میوه‌ها و سبزیجات پودر شده می‌توانند به افزودن برخی مواد مغذی اضافی به اسموتی‌ها کمک کنند.

چرم میوه‌ای یا چرم میوه‌ای نمونه‌ای عالی از محصولی است که احتمالاً بیشتر از کوهنوردان در میان ما جذابیت دارد. این محصولات که از مواد جامد خشک شده انواع مختلف میوه ساخته شده‌اند، خوشمزه، مغذی و قابل حمل‌تر از میوه‌های تازه هستند. آنها میان وعده سالم‌تری نسبت به چیپس سیب زمینی درست می‌کنند و می‌توانند به طور موثرتری به بدن شما کمک کنند.

سبزی را چگونه خشک کنیم.

در حالی که ممکن است شما بتوانید  غذای خود را در محیط باز و نور خورشید، اجاق گاز یا دستگاه‌های خانگی خشک کنید، اما دریافت مزایای سلامتی کامل غذاهای کم‌آب نیازمند مهارت، تعهد به جزئیات و تجهیزات مناسب است. تا هم سبزی خشک با کیفیت بالا نصیبتان شود و هم مواد مغذی موجود در گیاه از بین نرود.

 

منبع:

https://silva-intl.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *